Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų tarptautiniai mokymai „Specialieji poreikiai ir įtrauktis ugdymo procese“ (Special needs in educatian)
Kovo 4–10 d. Panevėžio r. Smilgių gimnazijos dailės mokytoja bei mokytojo padėjėja Janina Burbulienė ir anglų kalbos mokytoja Svaja Lapelienė dalyvavo tarptautiniuose mokymuose pagal „Erasmus+“ K1 programą „Special needs and Inclusion in Education“ Splito mieste, Kroatijoje.
Mokymų tikslas buvo atpažinti mokinių, turinčių įvairių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP): (disleksija, disgrafija, diskalkulija, klausos sutrikimas ar regos motorikos deficitas, ADHD), gabių vaikų ir mokinių su negalia specifines savybes bei išmokti teikti įvairiapusę pagalbą per įvairias ugdymo(si) veiklas. Seminarų temos buvo itin aktualios ir įdomios: individualių skirtumų klasėje ir itin gabių vaikų atpažinimas bei darbas su jais, įtrauktis ir įvairovė, aplinkos tvarumas, skaitmeninis švietimas ir dalyvavimas demokratiniame gyvenime. Mokytojos susipažino su priemonėmis, naudojamomis kuriant išskirtinę mokymosi aplinką specialiųjų poreikių vaikams.
Ne mažiau įtraukiantis buvo ir patyriminis mokymasis: pažintinė ekskursija po Splitą, dar vadinamą „Dalmatijos perlu“ ar „Viduržemio jūros gėle“. Mokymų dalyvės įsitikino, kad Dalmatijos kultūrinis paveldas neišsemiamas ir gali būti naudojamas pamokų, vykdomų netradicinėse aplinkose, metu. Mokytojos taip pat išbandė meno terapijos naudą polimerinio molio ir keramikos dirbtuvėse, kurių metu kūrė figūrėles iš molio – šios technikos mokys ir savo gimnazijos mokinius. Tokio tipo dėmesingumo lavinimo pratimai ir kūrybinės meno terapijos veiklos tinka vaikams, turintiems dėmesio sutrikimų, padeda jiems susikaupti ir nusiraminti.
Kartu su kolegomis iš Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Turkijos, Arubos, Estijos bei Danijos mokėsi kurti teigiamą atmosferą klasėje, dalijosi patirtimi ir kūrė planus bei mokymo(si) strategijas, dalijosi patarimais, kaip įveikti sudėtingas situacijas. Projekto metu taip pat pristatė Lietuvos švietimo sistemą, lygino ją su kitų šalių švietimo sistemų galimybėmis. Bendru sutarimu su partneriais padarė išvadą, kad tiek problemos ir sunkumai, tiek SUP mokinių mokymosi ypatumai bei iššūkiai, su kuriais susiduria mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai visose šiose šalyse yra labai panašūs. Diskutavo apie tai, kaip ypač aktualu mokytis atrasti ryšį su specialiųjų poreikių turinčių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais). Tam pasitelkė tokius instrumentus, kaip atvejo analizė ir keitimasis praktine patirtimi.
Mokymų metu taip pat buvo lavinami bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai, ugdomos kultūrinė, pažinimo ir kūrybiškumo, komunikavimo bei skaitmeninės kompetencijos, tobulinami laiko valdymo įgūdžiai.
Susipažinę ir išbandę novatoriškas mokymo praktikas, mokytojai didins savo darbo efektyvumą ir įgytas žinias perteiks savo mokiniams bei kolegoms.
Panevėžio r. Smilgių gimnazijos anglų kalbos mokytoja Svaja Lapelienė