Tarptautiniai Švietimo centro projektai skaitmeninių įgūdžių gilinimui
Remiantis Šiaulių universiteto atliktu tyrimu „Suaugusiųjų švietimo prieinamumas ir kaitos veiksniai (Panevėžio rajono atvejis)“ 24 procentai rajono suaugusiųjų (iš 288 apklaustųjų) pageidauja gilinti skaitmenines kompetencijas. Siekdamas patenkinti rajono gyventojų poreikius Švietimo centras bendradarbiaudamas su projekto partneriais sėkmingai parengė projektą „Mūsų skaitmeninė erdvė“. Gegužės 28−29 d. Ankaroje vyko pirmasis projekto partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo Lietuvos, Portugalijos ir Turkijos įstaigų atstovai. Į susitikimą negalėję atvykti Graikijos atstovai pasinaudojo programos „Skype“ teikiamomis galimybėmis ir kartu su partneriais dalyvavo virtualiose diskusijose bei projekto aptarime.
Susitikimo metu kiekviena įstaiga pristatė suaugusiųjų švietimo veiklas. Projekto partnerius ypač sužavėjo PRŠC vykdoma Panevėžio rajono TAU veikla, klausytojų gausa ir jų amžius. Patyrusi APEC įstaigos komanda, koordinuojanti daugybę suaugusiųjų švietimui skirtų projektų, tiria žmogiškųjų išteklių poreikius ir atsižvelgdama į juos rengia švietimo programas bei vykdo mokymus. NARA įstaiga siūlo naujovišką, kūrybišką ir originalų turinį švietimo srityje naudojant technologijas. Įstaigos KERIGMA misija skatinti integruotą asmenų, organizacijų ir bendruomenių plėtrą kuriant novatoriškas paslaugas ir produktus, kurie prisideda prie aktyvesnio pilietiškumo, solidarumo ir socialinės sanglaudos. Makedonijos universitetas (Graikija) vykdo akademinę veiklą. Projektą koordinuojantis Nacionalinės švietimo ministerijos Mokymosi visą gyvenimą generalinis direktoratas yra atsakingas už visą suaugusiųjų švietimą Turkijoje ir koordinuoja daugiau kaip tūkstančio tokių įstaigų kaip PRŠC veiklą.
Įgyvendinant projektą „Mūsų skaitmeninė erdvė“ bus vykdomi suaugusiųjų skaitmeninių įgūdžių gilinimui skirti mokymai. Projekto partneriai šią temą pasirinko neatsitiktinai. Remiantis 2016 m. OECD tyrimo rezultatais (plačiau skaitykite http://www.oecd.org/skills/piaac/Skills-Matter-Lithuania.pdf) Graikija, Lietuva ir Turkija yra žemiau OECD vidurkio pagal tai, kaip gyventojai geba spręsti problemas naudodamiesi technologijomis. Įgyvendinant projekto „Mūsų skaitmeninė erdvė“ veiklas bus siekiama spręsti minėtas problemas gilinant suaugusiųjų skaitmenines kompetencijas bei parodant, kaip taikant sužaidybinimo elementus perkelti skaitmeninius įgūdžius į realias gyvenimo situacijas. Tikimės, kad šešių pažangių įstaigų bendradarbiaujant sukurti intelektualiniai produktai padės gerinti Panevėžio rajono suaugusiųjų skaitmeninius įgūdžius.
„Erasmus+“ projektas „Mūsų skaitmeninė erdvė“ (OUR DIGI SPACE, "Enhancing Digital Skills of Hard-to-Reach Adults for Better Life Chances", Nr. 2018-1-TR01-KA204-058750) finansuojamas remiant Europos Komisijai
Renata Jankevičienė, Švietimo centro direktoriaus pavaduotoja, projekto koordinatorė