„Mindfulness and Meditation“ mokymai Islandijoje
Liepos 17–23 dienomis Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Davidonytė ir anglų kalbos mokytoja Rasa Stakienė dalyvavo tarptautinio ,,Erasmus KA1 projekto „SMART mokykla“ mokymuose ,,Mindfulness and Meditation: Outdoor and Relaxing Education“ Reikjavike, Islandijoje. Šio projekto tikslas – sužadinti mokinių mokymosi motyvaciją sutelkiant dėmesį į geranoriškumą bei dėmesingumą meditacijų pagalba, kuri naudojama mokykloje įgalintų įgyti didesnę socialinę lygybę, padėtų išvengti konfliktų, kartu skatinant kūrybingumą. Tai sukurtų geresnę mokymosi terpę mokykloje, teigiamai paveiktų visą mokyklos bendruomenę, skatintų mokinių mokymosi motyvaciją, jų asmenybės brandą, pasitikėjimą savimi, augintų jų savivertę, diegiant gilesnę toleranciją ir mokėjimą valdyti stresines situacijas.
Kursų metu, dirbdami grupėse ir poromis, išsiaiškinome termino „geranoriškumas, dėmesingumas“ esmę sau, aplinkiniams, aplinkai. Mokėmės įvaldyti meditacinį kvėpavimą, suvokti meditacijos suteikiamą vidinę ramybę, susipažinome su 8 dėmesingumo požiūriais bei dėmesingu vaikščiojimu, jo įtaka kūnui bei susikaupimui. Mokėmės suvaldyti stresą bei įvaldyti įvairias streso įveikimo technikas. Mokėmės medituoti ir įvertinti savo mintis bei būseną. Susipažinome su įvairiomis technikomis: R.A.I.N., didžiausia paslaptis, emocijų suvokimas ir atpažinimas, meditacijomis gydymui ir išgijimui, bei dėmesingumo pratimais rūpestingam gyvenimui.
Dirbdami grupėse susipažinome su Vokietijos, Suomijos, Ispanijos, Airijos kolegomis, turėjome galimybių palyginti savo ir kitų šalių ugdymo problemas bei pasidalinti darbo patirtimi. Gavome pasiūlymus toliau bendrauti su Suomijos ir Vokietijos mokyklomis.
Po mokymų kiekvieną dieną mums buvo organizuotos kultūrinės ir istorinės kelionės, taigi turėjome galimybę susipažinti su nuostabia ir nepakartojama Islandijos gamta, savita kultūra bei tikru jų gyvenimo būdu. Aplankėme lankomiausias ir žymiausias vietas: Žydrąją Lagūną (geoterminį dangaus žydrumo ežerą, kurio vanduo prisodrintas druskomis, mėlynai žaliais dumbliais, baltuoju silicio dioksidu ir kitais mineralais, o vandens temperatūra 37–39 C, todėl virš ežero tvyro rūkas, kuris sukuria žodžiais sunkiai nusakomą atmosferą). Buvome prie tikro gamtos stebuklo Strokkur geizerio, kurio išsiveržimas trunka 7–8 minutes, tada nuslūgsta, o vėliau išsiveržia su dar didesne jėga į 20 m aukštį; prie Gullfoss krioklio, kuris vadinamas „Auksiniu kriokliu“, nes vanduo jame krenta apie 30 m viena plačia juosta į siaurą kanjoną dviem pakopomis, o purslams kylant į viršų, saulėtą dieną krioklį juosia vaivorykštės.Važiavome ir prie Detifoso, vandeningiausio 100 m pločio Europos krioklio, kuriame iš tirpstančio ledyno atkeliavęs vanduo krenta iš 40 m. aukščio. Vaikščiojome po Juodojo smėlio paplūdimį, kuris yra ne tik įspūdingai gražus, bet ir pavojingas, nes bangos gali visai netikėtai įtraukti į vandenyną. Plaukėme stebėti banginių bei pufinų, kurie laikomi mieliausiais paukščiais pasaulyje; plaukiojome su amfibija tarp ledynų Ledynų įlankoje, kopėme ledynų takais, buvome prie ugnikalnio lavos, kuri išsiveržė tik 2021 m. Ragavome tradicinį islandišką maistą – fish stew, ruginės duonos ledus, pyragą, kurio receptas nesikeičia nuo 1932 m.
Šie mokymai suteikė tikrai daug naujų žinių, atskleidė visai kitokį požiūrį į dėmesingumą ir meditacijas, kuriuos mėginsime panaudoti ugdymo procese, leido susipažinti su didinga Islandijos gamta, vikingų palikuonių kultūra bei užmegzti naujus draugiškus ryšius su kolegomis iš kitų šalių.
Nuotraukos E.Davidonytės
Anglų kalbos mokytoja R.Stakienė