Keturi svarbiausi sėkmingo mokymo(si) įgūdžiai XXI amžiuje
Kovo 14–19 d. Panevėžio r. Velžio gimnazijos matematikos mokytoja Sandra Petrovienė ir anglų kalbos mokytoja Jurgita Kuprinskienė dalyvavo gimnazijoje vykdomo „Erasmus+“ KA1 projekto „SMART mokykla“ mokymuose Amsterdame. Pasirinkome „21st century skills for teachers and students“ mokymus Olandijoje. Manome, kad šiuo metu labai aktualu kiekvienam mokytojui gebėti prisitaikyti prie besikeičiančio skaitmeninio pasaulio, turėti pakankamai įgūdžių valdyti skaitmeninius įrankius ir susidraugauti su technologijomis. Į mokyklas ateina karta mokinių, kurie nuo mažų dienų puikiai valdo planšetinį kompiuterį ar telefoną. Nors ir matome akivaizdžią kompiuterinių žaidimų ir socialinių tinklų žalą vaiko raidai, mes, mokytojai, turime augti kartu su mokiniais, tobulėti ir organizuoti mokymąsi kuo įdomiau, patraukliau naudodami savo pamokose įvairius mokymo(si) metodus, gebėdami išskirti pagrindinius įgūdžius, kurių reikia sėkmingam mokymuisi.
Mokytojai iš Rumunijos, Kroatijos, Bulgarijos, Suomijos, Kipro diskutavome apie kiekvienos šalies švietimo sistemą, dalijomės patirtimi. Dėstytoja Maryam priminė mums, kokie yra mokymo(si) stiliai. Susipažinome su 4 C‘s (angl. communication, collaboration, critical thinking, creativity) modeliu. Jei nori būti sėkmingu mokiniu, turi ugdytis šiuos pagrindinius XXI amžiaus įgūdžius.s Išsiaiškinome kiekvieno įgūdžio ypatumus, atlikome ne vieną praktinę-kūrybinę užduotį. Dirbant komandose teko pritaikyti ir bendravimą, ir bendradarbiavimą, ir kritinį mąstymą, ir kūrybiškumą. Įsivertinimui, refleksijai naudojome „Mentimeter“ platformą. Mokymų metu prisiminėme, kuo naudinga atvirkštinė klasė, kaip metodas, kuris moko savivaldaus mokymosi. Šiame procese mokytojas tik pagalbininkas, visa atsakomybė tenka mokiniui, nes jis turi mokytojo duotą medžiagą peržiūrėti namie ir pasiruošti diskusijai. Susipažinome su Singapūro švietimo sistema. Mums visiems buvo labai aktualus kolegos Kalle iš Suomijos požiūris apie mokymąsi jų šalyje. Visi žinome, kad organizuodami veiklas savose šalyse, Suomijos švietimo sistemos modelius mes imame kaip pavyzdžius.
Taigi šie mokymai puikiai įvardijo, kokius svarbiausius įgūdžius reikia lavinti. Tai dar viena nauja patirtis, galimybė pasidalyti patirtimi, pasitikrinti savo žinias, įsivertinti ir taikyti naujoves ugdymo procese. Į projektą susibūrusi puiki mokytojų komanda jau planuoja bendrus projektus, kurie suteiks galimybę tęsti pažintis ir toliau mokytis vieniems iš kitų.
Panevėžio r. Velžio gimnazijos mokytojos
Sandra Petrovienė ir Jurgita Kuprinskienė