Mobilieji įrenginiai – mokinių motyvacijai didinti ir mokymuisi gerinti
Ar galite įsivaizduoti šiuolaikinį mokinį be telefono? Socialiniuose tinkluose, internetinėje erdvėje jaunimas praleidžia ištisas valandas. O kaip mobiliuosius įrenginius – telefonus, planšetes – pritaikyti mokymui ir mokymuisi?
Liepos 8–12 d. Velžio gimnazijos IT mokytoja Edita Davidonytė ir fizikos mokytoja Angelė Paulauskienė dalyvavo mokytojų mokymuose „Smart Educational Resources“, kurie vyko Algarvės universitete, Faro mieste, Portugalijoje. Mokymai vyko pagal Velžio gimnazijoje vykdomą Erasmus+ KA1 projektą „Transformacijos lyderiai – pokyčių iniciatoriai“. Šio projekto įgyvendinimui paramą suteikė Europos Sąjunga. Mokymuose dalyvavo mokytojai iš Graikijos, Vokietijos, Rumunijos, Lenkijos bei Lietuvos. Mokymus vedė Algarvės universiteto IT dėstytojai Paulo Ribeiro ir Duarte Duarte.
Pirmąją dieną kiekvienas dalyvis pristatė savo šalį, šalies švietimo sistemą, mokyklą iš kurios atvyko ir save. Džiaugėmės, kad abu dėstytojai yra buvę Lietuvoje (Vilniuje, Trakuose, Kaune, Klaipėdoje, Nidoje) ir labai šiltai atsiliepė apie mūsų šalį ir savo viešnagę joje.
Visos savaitės veiklos buvo labai intensyvios. Daugiau sužinojome apie mobiliuosius įrenginius, kaip išmaniuosius telefonus ir planšetes naudoti ruošiantis pamokoms, mokinių mokymui ir mokymuisi, įsivertinimui pamokoje. Mokėmės dirbti su įvairiomis mokomosiomis programomis ir kaip pasirinkti žiniatinklio priemones mokinių motyvacijai padidinti ir mokymuisi pagerinti. Kai kurios programos jau buvo žinomos. Padlet, Kahoot programas naudoja savo pamokose dalis Velžio gimnazijos mokytojų. Tačiau Actionbound, Plickers, Quizizz, Quizlet, Wooclap, TesTeach, KanAcademy, Mentimeter ir kt. buvo visiškai nematytos. Ypač įdomu buvo pirmąją dieną grupelėmis ieškoti įvairių istorinių objektų naudojantis GPS ir pasiekus objektą atlikti skirtą užduotį. Pvz.: nusifotografuoti visai grupelei kartu, atsakyti į klausimą, surasti informaciją ir t.t. Visą informaciją apie užduoties atlikimą užfiksuodavo naudojama programa Actionbound, o dėstytojai galėjo matyti kaip sekasi atskiroms grupėms. Tokiu būdu gana greitai susipažinome su įdomiausiais Faro miesto istoriniais objektais, mokymų dalyviai geriau pažino vienas kitą.
Norėtųsi pasidžiaugti ypač aukšta dėstytojų kultūra ir atsidavimu darbui. Stengėsi, kad ne tik kiekvienas įgytų reikiamų žinių, bet ir sužinotų apie krašto istoriją, papročius, paskanautų portugališkų tradicinių valgių.
Laisvu nuo užsiėmimų laiku domėjomės Algarvės krašto istorija. Faras – Algarvės krašto administracinis centras. Mieste gyvena apie 60 tūkst. žmonių. Tai svarbus Pietų Portugalijos transporto mazgas – veikia didžiausias regione Faro oro uostas, prekybos, žvejybos ir keltų uostas, geležinkelio stotis. Išplėtota maisto pramonė, kamščių gamyba. Buvome nuvykę į Tavirą. Miestas pasižymi savo istorine architektūra: yra net 37 bažnyčios (tarp jų Šv. Marijos bažnyčia, pastatyta maurų mečetės vietoje), maurų laikų tiltas per Gilaną, pilis, XIII a. minareto vietoje įrengtas laikrodžio bokštas. Braidėme Atlanto vandenyne ir ieškojome kriauklių. Visas Algarvės regionas gerai žinomas kaip atostogų vieta. Kasmet čia apsilanko 5 mln. turistų. Gaila, kad nepavyko nuvykti į Lagosą ir pamatyti žymiųjų Lagos pakrančių uolų.
Tokie kursai suteikia galimybę ne tik įgyti dalykinių žinių, bet ir pagilinti anglų šnekamosios kalbos įgūdžius bei pažinti kitų šalių kultūrą.
Angelė Paulauskienė ir Edita Davidonytė