Liepos 1–6 d. Bukarešte, Rumunijoje, buvo organizuotas tarptautinis programos „Erasmus+“ kontaktinis seminaras „Connector 9.0 – Connecting the world by non-formal learning“. Seminarą organizavo Rumunijos nacionalinė „Erasmus+“ agentūra.
Kontaktinio seminaro tikslas buvo – supažindinti dalyvius su skirtingomis neformaliojo mokymo praktikomis ir metodais, atsižvelgiant į programos „Erasmus+“ prioritetus (įtrauktis ir įvairovė, skaitmeninė transformacija, aplinka ir kova su klimato kaita, dalyvavimas demokratiniame gyvenime). Daug dėmesio buvo skiriama aptarimui, kaip šie mokymo metodai gali tapti pagrindu aprašant įgyvendintų projektų rezultatus.
Seminare dalyvavo ir Velžio gimnazijos informacinių technologijų mokytoja, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Davidonytė. Seminaro organizacija buvo puiki – iš anksto buvome supažindinti su Connector internetine platforma, joje ir seminaro pradžioje buvo pristatyti neformaliojo mokymo metodai: Prognozavimo naratyvai, Kamishibai, Mokymosi patirties ir atjautos lyderystės įkūnytais mokymosi metodais, M-prieiga organizuojant projektų renginius, Reikšmingiausias pokytis, Paslaugų mokymasis. Iš šių metodų išsirinkome po vieną, kurį tyrinėjome plačiau mažose grupėse. Kiekvieną rytą visi kartu susirinkdavome plenariniam posėdžiui, kurio metu per aktyvias veiklas vis plačiau susipažindavome vieni su kitais. Praktinėse sesijose mažose grupėse gilinomės į pasirinktus mokymo metodus, jų pritaikomumą. Buvau pasirinkusi metodą Prognozavimo naratyvai, diskutavome su kokiomis nuostatomis keliaujame į ateitį, kaip galime ją įtakoti.
Organizatoriai renginiui buvo pasiruošę, tačiau seminare man pritrūko interaktyvumo, šiuolaikiškumo. Keistoka buvo kalbėti, prognozuoti ateitį, o dirbti senoviškais metodais – naudojant plakatus, popieriaus lapus, knygeles.
Veiklos buvo suplanuotos labai intensyviai, iki pat vakaro. Seminaras vyko tame pačiame viešbutyje, kur organizatoriai ir apgyvendino. Todėl buvome nusiminę, kad nelieka jokio laiko kultūrinei programai. Tačiau organizatoriai buvo lankstūs šiuo klausimu, vieną dieną sutrumpino darbotvarkę, tad turėjome galimybę nors pusę dienos pažinčiai su Bukareštu. Senamiestyje atradome gražių pastatų, jaukių kampelių, tačiau bendras įspūdis – miestas nejaukus, šaltas, netvarkingas. Tačiau labai žalias – mieste daug medžių, parkų.
Edita Davidonytė, Velžio gimnazijos IT mokytoja