Map
Facebook
Žemėlapis
Apie mus
Informacija apie švietimo centrą
Metodinė veikla
Rajono metodinių būrelių veikla
TAU
Trečiojo amžiaus universitetas
Projektai
Informacija apie Švietimo centro projektus
Registracija
Renginių sąrašas, registracija į renginius
Pažymos
Kvalifikacijos tobulinimo renginių pažymos

Lankytojai

Šiandieną 2

Šią savaitę 427

Šį mėnesį 1048

Iš viso 44743

Panevėžio rajono švietimo centro atstovai, šiuo metu įgyvendinantys net du tarptautinius  „Erasmus+“ projektus  (KA3 „EARLY CHILDHOOD EDUCATION – BUILDING SUSTAINABLE MOTIVATION AND VALUE PARADIGM FOR LIFE“, http://movup-project.eu,  ir KA2  „PROSOCIAL VALUES“, http://psv.europole.org,) buvo pakviesti į Veronoje vykusią tarptautinę konferenciją „A Talented school for Talented students“.

Plenarinėje konferencijos dalyje pranešimus skaitė Azerbaidžiano, Italijos, Indijos ir Turkijos lektoriai. Itin didelio susidomėjimo sulaukė Podar Jumbo Kids (Indija) prezidentė dr. Swati Popat Vats, pateikusi įdomių praktinių pavyzdžių, kaip atpažinti talentingus vaikus. Viena iš užduočių sulaukė ypatingų auditorijos aplodismentų, nes ją teisingai atliko trys iš 1400 konferencijos dalyvių. Šiuos žmones dr. Swati Popat Vats pavadino talentingais. Pranešimo metu lektorė citavo Amerikos psichologės Carol Dweek mintis apie apdovanotus (gifted) ir talentingus (talanted) vaikus, pabrėždama, kad jie nėra tame pačiame intelekto lygyje. Pateikdama praktinius pavyzdžius lektorė akcentavo, kaip reikėtų dirbti su ypatingais vaikais. Anadolu universiteto (Turkija) prof. Ugur Sak tęsdamas ypatingų vaikų ugdymo temą iškėlė hipotezę, jog „maži gebėjimų skirtumai vaikystėje sniego gniūžtės principu perauga į didelius dėl daugialypio proceso, kurį lemia sąveika tarp žmogaus ir aplinkos“. Kol suaugusieji dalijosi mintimis apie vaikų ugdymą, mažieji talentai Veronos universiteto auditorijose išbandė „Clementoni“ robotukus.

Antroji konferencijos dalis – pranešimai darbo grupėse ir vykdomų tarptautinių projektų pristatymai. Trakijos universiteto atstovė Inglika Angelova pristatė kartu su Panevėžio rajono švietimo centru, Italijos, Turkijos, Ispanijos bei Makedonijos įstaigomis įgyvendinamą projektą „PROSOCIAL VALUES“. Lektorė kalbėjo apie švietimo sistemos išsibalansavimą, kai mokytojai labai daug dirba, kad užsitikrintų ekonominę gyvenimo kokybę, bet tada suardoma gyvenimo harmonija ir pusiausvyra. Vienas svarbiausių dalykų švietime yra būti motyvuotam, įsitraukusiam ir jaustis gerai. Iglika Angelova iškėlė retorinį klausimą: „Ar mes pakankamai protingi, kad užpildytume bendravimo su vaikais skylę?“. Sėkmingas gyvenimas nepriklauso nuo pažymių mokykloje. Tėvai savo vaikų dažnai klausia: „Ką tu mąstai mokykloje?“ Mums kaip profesionalams svarbiausia suprasti, kaip panaikinti disbalansą mokykloje. Mes turime sukoncentruoti savo vaizduotę į elgesį, tai turi būti ne tik socialinis, bet ir prosocialinis elgesys, nes prosocialinis elgesys suteikia gyvenimui daug daugiau energijos. Jei mes sujungiame prosocialinį elgesį su žaidimais, geriau suprasime savo švietimą ir įgysime išminties. Iglikos Angelovos pasiūlytas žaidimas „Kas yra norma“ įtraukė visus klausytojus. Šia praktine veikla lektorė atskleidė, kad švietime būtina laužyti nusistovėjus stereotipus apie tai, kas yra „NORMALU“. Kitą Panevėžio rajono švietimo centro kartu su partneriais iš Maltos, Bulgarijos, Turkijos ir Graikijos įgyvendinamą projektą pristatė PRŠC direktorė Jurgita Vaitiekūnienė. Lektorė akcentavo, kad šiandien žmonijai iškyla rimtų problemų, turinčių įtakos vietinei, regioninei ir pasaulinei aplinkai bei socialinei ir ekonominei plėtrai. Sparčiai nyksta kai kurie gamtos ištekliai, todėl vienas iš švietimo tikslų  –integruoti tvaraus vystymosi principus ir vertybes į ugdymo procesą bei sieti su praktika. Vaikystė – tai laikas, kai formuojamos nuostatos ir vertybiniai pagrindai. Tyrimai atskleidžia, kad net maži vaikai gali sudėtingai mąstyti apie šias gamtosaugos problemas. Mokytojams svarbu pripažinti, kad tvarų vystymąsi remia trys ramsčiai, veikiantys kartu: aplinkosaugos, socialinis-kultūrinis ir ekonominis. Jurgita Vaitiekūnienė pateikė daug praktinių pavyzdžių ir įvairių metodų, kaip mokytojai galėtų dirbti su mokiniais siekdami subalansuotos  plėtros.

Italijoje Panevėžio rajono švietimo centro atstovai kartu su projekte dalyvaujančiais Naujamiesčio ir Smilgių gimnazijų mokytojais turėjo galimybę susipažinti, kaip profesinio rengimo centre gyvenimui rengiami mokymosi negalią turintys mokiniai, kurie varžėsi tortelini gaminimo varžybose, pritaikė savo žinias dengdami stalus ir aptarnaudami į iškilmingą vakarienę atvykusius  savo tėvelius bei  šventės svečius. Keletą dienų praleidę Italijoje ir diskutuodami su Azerbaidžiano, Bulgarijos, Indijos, Ispanijos, Italijos, Makedonijos, Rusijos bei Turkijos švietimo sistemų atstovais supratome, kad „tik talentingi vaikai kurs ateities pasaulį“, todėl itin svarbu pastebėti kiekvieno vaiko talentą.

 A Talented school for Talented students 1
A Talented school for Talented students 1
 A Talented school for Talented students 2
A Talented school for Talented students 2
 
 A Talented school for Talented students 5
A Talented school for Talented students 5
 A Talented school for Talented students 4
A Talented school for Talented students 4
 A Talented school for Talented students 3
A Talented school for Talented students 3

Šie projektai finansuojami remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą. 

Renata Jankevičienė, Panevėžio rajono švietimo centro direktoriaus pavaduotoja    

 

Grįžti atgal

Loading

Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono švietimo įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 195271084 
Beržų g. 50
36145 Panevėžys
Tel. (8 45) 58 29 71,
       (8 45) 462 813
El.p. centras@prsc.lt

Straipsnių archyvas

Renginių akimirkos