Matematikos mokytojų išvyka į VVDG
Ar integracija mokytojui padeda dirbti veiksmingiau, kūrybiškiau, tenkinti mokinių poreikius, sudaryti sąlygasvisiems mokiniams pasiekti kuo geresnių rezultatų? Tokie klausimai kirbėjo mokytojų galvose š.m. balandžio 1 d. vykstant į Vilnių. Tai rajono matematikos būrelio organizuojamas kvalifikacijos tobulinimo renginys „Integracijos galimybės pamokose“.
Rajono matematikos mokytojai į šį renginį pakvietė dalyvauti ir kitų dalykų mokytojus: lietuvių kalbos, fizikos, chemijos, informacinių technologijų ir spec. logopedus. Nuvykę į Vilnių susipažinome su pirmąja Lietuvoje Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazija. Sužinojome jos šimtametę istoriją, tradicijas, pasiekimus. VVDG matematikos mokytojai pasidalijo savo patirtimi, kaip integruoti mokyklos istoriją, jos tradicijas į dalykų pamokas. Čia tradicijos susipina su naujovėmis, laiko patikrintas veiklas papildo naujos mokytojų, mokinių idėjos, kūrybiniai sumanymai. Pirmosios lietuviškos gimnazijos istorija, tradicijos tęsiasi ir daro didelę įtaką XXI amžiaus augantiems mokiniams. Jie ieško istorinės tiesos, kuri yra pavyzdys ir pamokymai dabarčiai.
Savo istorijos žinių bagažą gilinome Rotušės požemiuose. Vakare aplankėme spektaklį „Bedalis ir labdarys“. Grįždami namo, visi turėjo apie ką pamąstyti. Svarstėme, kad mokinio smalsumas, turimos patirties naudojimas, sąvokų supratimas ir suvokimas, žinių taikymas praktikoje ir yra integracijos požymiai.
Rimantas Pranys,
Panevėžio rajono matematikos mokytojų būrelio pirmininkas