2014-12-18 Švietimo centras įgyvendino Lietuvos kultūros tarybos dalinai finansuojamo projekto „Kultūros darbuotojų kompetencijų ugdymas inovatyviais metodais“ veiklas
Įgyvendinus projekte suplanuotas veiklas buvo pasiektas projekto tikslas – kultūros darbuotojų profesinei veiklai reikalingų kompetencijų įgijimas ir tobulinimas. Šis projektas užtikrino kryptingą įvairių sričių kultūros centrų ir bibliotekų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą, numatant šiuo projektu pradėtų veiklų tęstinumą perspektyvoje.
Panevėžio rajono švietimo centras įgyvendino Lietuvos kultūros tarybos iš dalies finansuojamą projektą „Kultūros darbuotojų kompetencijų ugdymas inovatyviais metodais“ veiklas.
Projekto tikslas – organizuoti kvalifikacijos tobulinimo mokymus Panevėžio rajono kultūros darbuotojams, gilinant kompetencijas, žinias ir gebėjimus, padedančius efektyvinti vykdomas veiklas ir teikti kokybiškas paslaugas.
Projekto trukmė: 2014 m. rugsėjo–gruodžio mėn.
Projekto tikslinė grupė – Panevėžio rajono savivaldybės kultūros centrų ir bibliotekų darbuotojai. Projekto veiklose dalyvavo 312 dalyvių, jiems išduoti kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.
Projekto įgyvendinimo metu Panevėžio rajono švietimo centre buvo organizuojami plataus spektro mokymai:
1. „Paauglystė – atradimų ir iššūkių laikas. Paauglių psichologija per amžiaus tarpsnius“.Seminare buvo kalbama apie vaiko/paauglio fizinius, socialinius, psichologinius pokyčius kiekviename amžiaus tarpsnyje. Kokios yra paauglių elgesio problemos, kokie veiksniai lemia jų netinkamą elgesį ir kokiais metodais galima koreguoti, spręsti elgesio problemas, užmegzti pozityvų kontaktą su paaugliais.
2. „Kultūros įstaigos ir kultūros darbuotojo įvaizdis modernioje visuomenėje.Organizacijos žinomumo didinimas, taikant ryšių su visuomene priemones“. Mokymuose buvo kalbama apie tai, kaip kurti kultūros įstaigos ir kultūros darbuotojo įvaizdį, kuris būtų palankus ne tik vartotojams, bet ir pačiai organizacijai. Mokymuose dėmesys buvo sutelkiamas į organizacijos komunikavimo su žiniasklaida priemonių panaudojimo įgūdžius, žiniasklaidos, kaip svarbaus kanalo organizacijos įvaizdžiui kurti, panaudojimo galimybes. Mokymo metu dalyviams buvo pristatomos ir išbandomos bendravimo su žiniasklaida formos.
3. „Projektų rengimas ir jų įgyvendinimas projektine darbo forma“. Seminare buvo kalbama, kad gerai perengti projektai yra pirmas žingsnis vedantis į sėkmingą finansavimo gavimą ir sklandų tolimesnį projekto įgyvendinimą. Dalyviams buvo suteiktos žinios ir gebėjimai būtini rengiant, administruojant bei vykdant kultūros projektus.
4. „Renginių teatralizacijos formos ir galimybės“. Šiai dienai kūrybiniams darbuotojams svarbu turėti kuo daugiau žinių apie teatralizacijos raiškos formas, mokėti interpretuoti medžiagą, turėti organizacinių gebėjimų. Originalūs, išskirtiniai renginiai suteikia malonumą ne tik žiūrovams, bet ir patiems organizatoriams ir režisieriams. Seminaro metu dalyviai galėjo tai atlikti praktinėje veikloje, įvertinti kūrybinius gebėjimus.
5. „Motyvuojantis bendravimas ir bendradarbiavimas šiuolaikinėje organizacijoje. Kartų teorijos idėjų pritaikymas efektyviai komunikacijai kultūros centruose kurti“. Seminare buvo kalbama, kad šiandien kultūros srityje dirbantiems reikia gebėti reaguoti į laikmečio iššūkį – kurti besimokančią organizaciją, kurioje skatinamas asmeninis meistriškumas, kuriama bendra vizija, tyrinėjama ir reflektuojama, mokomasi kartu vieniems iš kitų. Buvo pristatoma kartų teorija, jos pažinimo instrumentai, kuriuos perpratus galima kurti tolerantišką bendravimo atmosferą be išankstinių nuostatų, stereotipų, mokomasi elgesio lakstumo. Visa tai bendravimą ir bendradarbiavimą organizacijoje daro efektyvų.
6. Vyko anglų kalbos mokymo kursai pradedantiesiems ir pažengusiems. Mokantis anglų kalbos buvo ugdomi būtini kalbinės komunikacijos gebėjimai.
Kiekvieno mokymo metu buvo vykdoma vertinimo apklausa (anketa), kuri įvertina mokymų dalyvių įgytų žinių ir įgūdžių pritaikomumą darbinėje/asmeninėje veikloje. Dalyviai žinių ir įgūdžių pritaikomumą įvertino 9,5 balais. Bendras mokymų vertinimas 9,7 balo.
Įgyvendinus projekte suplanuotas veiklas buvo pasiektas projekto tikslas – kultūros darbuotojų profesinei veiklai reikalingų kompetencijų įgijimas ir tobulinimas. Šis projektas užtikrino kryptingą įvairių sričių kultūros centrų ir bibliotekų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą, numatant šiuo projektu pradėtų veiklų tęstinumą perspektyvoje.
Projekto vadovė Loreta Šalčiūnienė