Map
Facebook
Žemėlapis
PRŠC PPT padalinys
Pedagoginės psichologinės tarnybos padalinys
Metodinė veikla
Mokytojų metodinių būrelių veikla
TAU
Trečiojo amžiaus universitetas
SPORTAS
Sporto renginiai
Projektai
Švietimo centro projektai
Registracija
Renginių kalendorius, registracija į renginius

2015-06-18 Pedagogo ir vaiko kūrybiškumo sąveika

kurybiskumas 1

kurybiskumas 1
   kurybiskumas 2
kurybiskumas 2
   kurybiskumas 3
kurybiskumas 3

Birželio 10 d. Ramygalos lopšelyje-darželyje „Gandriukas“ vyko seminaras logopedams ir ikimokyklinio ugdymo pedagogams „Pedagogo ir vaiko kūrybiškumo sąveika“ (I dalis). Seminaro moto – „Kur ribos – nėra kūrybos“.

Ikimokyklinis amžius – geriausias laikotarpis ugdyti kūrybiškumui, nes šis amžiaus tarpsnis suteikia vaikui vietos ir laisvės spontaniškai veikti. Į kūrybiškumo ugdymą reikia žiūrėti kaip į visos asmenybės ugdymą, sudarant palankią aplinką, nuoširdžiai bendraujant ir bendradarbiaujant su vaiku.

Kūrybiškas ugdymas ir vaikų kūrybiškumas yra neatsiejami dalykai. Sakoma, jeigu pedagogas yra išradingas, novatoriškas, tai ir vaikai auga gebėdami fantazuoti bei kurti originalias idėjas. Džiugi žinia, kad kūrybiškumas, nors iš dalies yra įgimtas, tačiau gali būti ugdomas ir skatinamas (Davies, Howe ir kt., 2004).

Natūralu, kad pedagogas pats turėtų pasižymėti dauguma iš šių savybių ir gebėjimų – būti pavyzdžiu ir autoritetu ugdytiniams. Kūrybiškas ugdymas visų pirma reiškia įdomesnį, smagesnį, žaismingesnį mokymąsi. Tai padeda sutelkti vaikų dėmesį, skatina norą domėtis, sužinoti vis daugiau. Be to, mokomosios medžiagos pateikimas skirtingais būdais padidina tikimybę, kad vaikai geriau įsisavins, kurs, eksperimentuos. Juk dalis iš mūsų geriau įsimename klausydami, kiti žiūrėdami, treti liesdami ar tiesiogiai išbandydami... Neretai vaikai užsimena, kad jiems įdomu tada, kai pedagogas entuziastingas, o veiklos metu būna skirtingų darbo būdų. Matydami entuziastingo pedagogo pavyzdį, vaikai ir patys išmoksta domėtis aplinka ir ją tyrinėti.

Teorines žinias seminaro dalyviai taikė atlikdami praktinius darbus individualiai ir grupelėse: kūrė eilėraščius, deklamavo, vaidino, liejo dėmeles, jas komentavo, piešė pienu... Wilson (2004) teigia: „Būti kūrybiškam smagu, net sukelia priklausomybę, o kūrybos dvasia – nuostabiai užkrečiama“.

Seminaro organizatoriai:

Ramygalos lopšelio-darželio „Gandriukas“ pavaduotoja ugdymui Rūta Stankevičienė,

logopedė metodininkė Gitana Dūdienė,

auklėtoja Neringa Rimkienė

Grįžti atgal

 

 

 

Loading

Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono švietimo įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 195271084 
Beržų g. 50
36145 Panevėžys
Tel. +370 45 582 971,
       +370 45 462 813
El.p. centras@prsc.lt

Straipsnių archyvas

Lankytojai

Šiandieną 47

Šią savaitę 423

Šį mėnesį 1950

Iš viso 149872

Renginių akimirkos